Severnjaška svežina v Komornem zboru Ave s Hillevi Martinpelto

Sklop koncertov švedske zborovske glasbe

_JJJ8186_2

Foto: Jana Jocif

 

»Vad faller över träden för silverglans? … Kaj pada skozi drevesa srebrno kot mesečina? … Kakšno je to kraljestvo, iz katerega prihaja On, ki nam ni podoben?« je del besedila švedske skladbe za mešani zbor, solista in orgle z naslovom Skriti Bog (Förklädd Gut) Larsa-Erika Larssona. V sodelovanju z organistom Tilnom Bajcem in priznano švedsko sopranistko, operno in koncertno pevko Hillevi Martinpelto je Komorni zbor Ave pod taktirko Jerice Gregorc Bukovec izvedel sklop koncertov švedske zborovske glasbe.

 

Komorni zbor Ave, ki je lani praznoval svoj 30. jubilej, je slovenskemu in zamejskemu občinstvu v tokratnem projektu predstavil pester izbor del, ki so bila domačemu občinstvu, najsi bo zaradi geografske ali kulturne nepovezanosti, dokaj nepoznana. Mednje sodijo že omenjeno Larssonovo delo, Star pastirski psalm (Gammal fäbodpsalm) Oskarja Lindberga, Psalm poletju (Sommarpsalm) Waldemarja Åhléna, Troget och milt iz opere Ett drömspel Ingvarja Lidholma ter Binkošti (Pingst) Oskarja Lindberga. Vse naštete skladbe je Komorni zbor Ave izvedel v švedščini. V latinščini so zazvenele Duhovne pesmi Augusta Södermana ter Olssonov Jesu corona celsior.

Plakat koncertne turneje

Plakat koncertne turneje

 

Švedska zborovska dela s seboj prinašajo severnjaško svežino, od izvajalcev pa zahtevajo posebno lahkotnost in ravnovesje v izvajanju. Prvo še posebej potrjuje na koncertih izvedena Poročna koračnica (Brudmarsch) Hansa Gerdemarja, izstopala pa je tudi skladba Fallandet Thomasa Jennefelta, s katero je Ave občinstvu v Trstu, Ljubljani in Kopru v vseh barvah in podtonih slikovito pričaral podobo in občutke zahajajočega sonca.

Prvi v sklopu koncertov se je zgodil 19. aprila v cerkvi sv. Ivana, kjer je zbor gostilo Kulturno društvo Marij Kogoj Trst s Francescom Biancuzzijem in Markom Sancinom na čelu. V sredo 22. aprila je Ave turnejo nadaljeval v sklopu Sakralnega abonmaja v organizaciji Kulturnega društva Schellenburg (s. Božena Kutnar), kjer je imel priložnost nastopiti v žametni akustiki Cerkve sv. Trojice v Ljubljani. Sklop koncertov švedske glasbe je bil zaokrožen v Stolnici Marijinega vnebovzetja v Kopru dva dni pozneje. Ave je takrat nastopil v okviru koncertnega cikla Symphonic voices pod okriljem organizatorjev APZ Univerze na Primorskem.

Komorni zbor Ave Foto: Jana Jocif

Komorni zbor Ave
Foto: Jana Jocif

 

Za Komorni zbor Ave je bilo sodelovanje z gostujočo sopranistko Hillevi Martinpelto velik privilegij, saj operna in koncertna pevka tako doma kot v tujini velja za izjemno interpretko. V svoji karieri je sodelovala z dirigenti, kot so John Eliot Gardiner, Simon Rattle, Charles Mackerras, Riccardo Muti in Esa Pekka Salonen. Martinpeltova je tudi članica Švedske kraljeve akademije. Na koncertih Švedske glasbe nas je uspela prepričati z Netselovo ter Verdijevo Ave Mario, še posebej pa se nas je dotaknila z Schwabovo K pokoju že dan se nagiba, ki jo je odpela v brezhibni slovenščini.

Minuli projekt Švedska zborovska glasba je eden izmed tistih, ki na domačo zborovsko sceno prinašajo svež veter, nove poglede na zborovsko izvajanje ter domačemu občinstvu nova glasbena dela. Čeprav je bilo za pevce soočenje s švedščino velik izziv, je zbor s študijskim pristopom in s pomočjo bogatih izkušenj zborovodkinje Jerice Gregorc Bukovec s študija na Švedskem premostil tudi jezikovno oviro.

Dirigentka Jerica Gregorc Bukovec Foto: Jana Jocif

Dirigentka Jerica Gregorc Bukovec
Foto: Jana Jocif

 

Komorni zbor Ave se že pripravlja na naslednji večji projekt: to bo sodelovanje pri izvedbi Poljskega rekviema Krzysztofa Pendereckega v okviru Festivala Ljubljana. Septembra bo gostoval na Mokranjčevih dnevih v Srbiji, po jesenskem letnem koncertu pa bo decembra pripravil božični program s Slovenskim tolkalnim projektom – SToP.