Ko so se lani prvič preizkusili na odru Mednarodnega zborovskega tekmovanja Seghizzi, so že s prvimi notami osvojili publiko in postali primer izjemno kakovostne izvedbe. Takrat so člani skupine Jazzva prejeli priznanje kot najboljša vokalna skupina in nagrado publike. Prav gotovo pa so pevci vedeli, da bi z vajo in izkušnjo lahko ciljali na še boljše rezultate – ti so njihov trud obilno nagradili letos. Prejeli so namreč prvo nagrado v kategoriji s priredbami pop in jazz skladb, prvo nagrado »Andrea Giorgi« kot skupina z najvišjim točkovanjem v združenih kategorijah druge sekcije (črnske duhovne in gospel skladbe, ljudski program, pop in jazz) in še posebno nagrado kot najboljša komorna skupina tekmovanja. Dosežki so posebno pohvalni, saj je kategorija s priredbami pop in jazz glasbe tekmovanju Seghizzi v ponos zaradi povprečno visoke kakovosti nastopajočih skupin in zborov.
Letos so člani skupine Jazzva kljubovali predvsem ostri konkurenci izvrstne sardinske skupine Echos, ki je imela v primerjavi z ostalimi tekmovalci največ sorodnih elementov. Obe skupini sta se lahko zanesli na odlične soliste, obe sta se izkazali z muzikalnostjo, čutom za ritem, smislom za sproščen in dinamičen odrski nastop, nobena od njiju ni štedila s tehničnimi težavami pri izbiri zahtevnih aranžmajev, obe skupini sestavljajo med seboj zelo različni glasovi, ki najdejo v skupnem izvajanju zanimive kombinacije barv in izrazov.
Umetniška vodja skupine Jazzva Jasna Žitnik je podpisala aranžmaje vseh skladb tekmovalnega programa. Za polfinale so pevci izbrali kontrast med počasnim pop utripom Predinove Čakaj me in leskom diskohita Electriciy, v finalu pa so osvojili prvo nagrado s prikupnim swingom pesmi Candyman in ekspresivno izvedbo Ahbezovega jazz standarda Nature Boy. Novo pravilo tekmovanja je letos omogočilo tudi skupinam in zborom druge tekmovalne sekcije vstop na dodatno tekmovanje najbolje uvrščenih v posameznih kategorijah za veliko nagrado Seghizzi. Tudi vokalne skupine so se tako lahko prvič potegovale za najvišje priznanje, z zavestjo, da je primerjava z velikimi zbori v osnovi neuravnovešena, a tudi z zadovoljstvom zaradi upoštevanja umetniških dosežkov ne glede na število pevcev in programske usmeritve. Tako skupina Jazzva kot sardinska skupina Echos sta bili izbrani za tekmovanje za veliko nagrado, kar potrjuje izstopajoče dosežke teh dveh oktetov, ki so se pomerjali z velikimi zbori.
Jasna, Maša, Jasmina, Anja, Jon, Klemen, Andrej in Tadej so se počutili doma tako na odru Kulturnega centra Lojze Bratuž kot tudi Gledališča Verdi v Gorici, kjer so se odvijali tekmovalni nastopi, in so po lanski izkušnji še prepričljiveje obvladali oder, kot so nam zaupali na gala večeru nagrajenih zborov: »Smo bolj pripravljeni, zrelejši in to se pozna, ker smo bolj sproščeni, znamo sodelovati, pomagamo drug drugemu, se prilagajamo situacijam, ki nastajajo na odru. Specifična razlika je tudi v poteku tonske vaje, saj smo lahko učinkovito zvadili vse, brez živčnosti.« Zadovoljstvo je bilo povezano namreč tudi z drugo novostjo v pravilniku tekmovanja, in sicer krajšimi programi, saj je vsak zbor tako v polfinalnem kot finalnem delu zapel le dve pesmi. Za nekatere zbore je zreducirana dolžina predstavljala problem, saj naj ne bi omogočala pevcem, da pokažejo svoje sposobnosti na celovitejši način, člani skupine Jazzva pa so z novim pravilom pravzaprav rešili problem pomanjkanja pravega stika s publiko in z odzivom poslušalcev: »Med tekmovalnim nastopom ni aplavzov, zato je kratek program dejansko plus, ker na odru pogrešaš to energijo.«
Navdušenja publike prav gotovo niso pogrešali, saj sta skupini Jazzva in Echos dejansko ponudili nekatera od najzanimivejših glasbenih doživetij na 53. izvedbi prestižnega tekmovanja, čeprav bo na papirju izstopal dobitnik velike nagrade Seghizzi, estonski Dekliški zbor Ellerhein iz Tallina. Dekliška zasedba je prejela prvo nagrado v kategoriji z romantičnim programom in v kategoriji s priredbami črnske duhovne in gospel glasbe, nagrado kot najboljša dekliška skupina, dve nagradi publike in še nagradi za kostume in koreografije v sugestivni predstavitvi ljudskega programa v znamenju skladb Velja Tormisa. Zborovodkinja Ingrid Kōrvits je izstopala po suverenosti in učinkovitosti jasne in komunikativne geste, kar je prepričalo tudi žirante, ki so ji podelili posebno nagrado USCI, namenjeno najboljšemu zborovodji. Zbor mladih in samozavestnih pevk se je izkazal z živahno in stilno ustrezno izvedbo črnskih duhovnih skladb, z barvitim prikazom ljudske zvočnosti, v »klasičnem« repertoarju pa je bilo zaslediti večjo pozornost do oblikovanja zvoka kot do razumevanja besedil in vsebin skladb.
Letošnjega tekmovanja Seghizzi se je udeležilo trinajst zborov in visoko točkovanje je omogočilo šestim izmed njih, da so prestali elitno selekcijo za veliko nagrado. V tej lestvici se je na drugo mesto uvrstil italijanski zbor Musicanova iz Rima. Mladinska zasedba je pod vodstvom Fabrizia Barchija pokazala v vseh kategorijah poglobljen pristop, z veliko pozornostjo do uravnovešenega zvoka, enotnosti, upoštevanja stilnih značilnosti, razumevanja in poudarjanja specifične ekspresivnosti vsake skladbe. Zbor se je na poseben način izkazal v kategorijah z renesančnim in baročnim programom (v obeh je prejel prvo nagrado), a je dosegel odlične uvrstive tudi v ostalih kategorijah, kar je tudi odraz splošne rasti in povečane konkurenčnosti italijanskega zborovstva (predvsem na mladinskem področju). Zborovodja je med številnimi posebnimi nagradami prejel tudi priznanje za program z največjo umetniško vrednostjo, saj je zbor pokazal široko paleto sposobnosti v zanimivem programskem razponu, ki je upošteval med drugimi Guerrera, Purcella, Martina, Chilcotta, Schütza, Sisaska.
Ostali zbori kljub dobrim uvrstitvam niso pustili globokih sledi. Z Daljnega vzhoda je tokrat prišel filipinski zbor Novo Concertante Manila, dobitnik prve nagrade v kategoriji za sodobno glasbo in vrste drugih nagrad. Udeležil se je vseh kategorij, kar pomeni, da so pevci v primerjavi z ostalimi zbori prestali res zahtevno tekmovalno preizkušnjo s trinajstimi nastopi, na katerih so lahko pokazali svojo tehnično pripravljenost in toplino izraza.
Na tretje mesto lestvice velike nagrade so se uvrstila dekleta ruskega Jazzovskega zbora Državnega otroškega filharmoničnega društva iz Jekaterinburga, ki se je v izbranih kategorijah izkazal s prvo nagrado v ljudskem programu, a ni nastopil v zaključni fazi tekmovanja kot eden od favoritov. Skupino sta zaznamovala precej oster zvok in samosvoja programska usmeritev (kot tudi koncept nastopa), ki je ovrednotila domačo sodobno literaturo: izstopala je s solidno pripravo in lepo energijo, ki pa je v izumetničenih koreografskih nastopih delovala nekoliko pretenciozno.
Tekmovanja so se udeležili še muzikalni poljski Zbor Univerze v Gdansku, milanski zbor CeT – Canto e tradizione, ki se ukvarja izključno z ljudskim repertoarjem alpinskega izvora, tajvanski zbor Century Voice, ki združuje odrasle in otroke pri pevsko-koreografskih prikazih v ljudskem stilu, sicilijanski zbor Cantica Nova, zvočno in ekspresivno nekoliko otežen madžarski zbor Ars Nova Sacra, ki je vstopil v finale v dveh kategorijah, milanska ženska skupina Virgo Vox in še mlada zasedba madžarskega zbora Argenteus, ki je pokazala zanimiv potencial in zelo navdušen pristop.
Ocenjevalno žirijo so letos sestavljali Marko Munih, Kaspars Adamsons, Ivo Antognini, Pietro Ferrario, Francisco Josè Herrero, Valér Jobbágy, Mauro Marchetti, Geert Jan Van Bejeren in Sebastjan Vrhovnik. Povečano število članov žirije in torej možnost objektivnejšega ocenjevanja glede na specifične kompetence posameznih strokovnjakov je le ena od novosti, ki so zaznamovale letošnjo izvedbo tekmovanja.
Umetniški vodja in predsednik tekmovanja Italo Montiglio prepričano zagovarja nujno prilagajanje spremenjenim trendom in zahtevam zborovske stvarnosti in torej stalno obnavljanje vsebin tekmovanja, ki vsako leto prinaša več novosti. Tokrat so bile spremembe posebno tehtne, saj so odprle možnost konkuriranja večjemu številu zborov in skupin z dvojno selekcijo (polfinale in finale) in z enakopravnostjo vseh kategorij za vstop v GP, a so hkrati povečale zahtevnost s krajšimi nastopi.
Nova je bila tudi uvedba posebne nagrade »Poesia in musica« (uglasbena poezija), ki poudarja primerno vrednotenje samostojne estetske vrednosti besedila in njegovega obravnavanja v uglasbitvi. Dobitniki te nagrade so bili letos zborovodkinja Marina Makarova (Rusija) za najboljšo izbiro besedil v vseh kategorijah, Ingris Kōrvits (Estonija) za skladbo Virmalised Velja Tormisa, in še Yang Huei-Gong za eno od skoreografiranih skladb tajvanskega zbora.
Program tekmovanja so kot običajno obogatili še vzporedni dogodki: koncerti solistov in instrumentalnih komornih skupin (nastopil je tudi slovenski duo, ki ga sestavljata pianist Vladimir Mlinarić in sopranistka Tanja Rupnik), zborovski koncerti na deželnem teritoriju in še okrogla miza o posledicah prve svetovne vojne v mittelevropskem glasbenem svetu, pri kateri so sodelovali skladatelj Ivan Florjanc, muzikolog Quirino Principe, univerzitetni docent Fulvio Salimbeni, nekdanji direktor avstrijskega Kulturnega foruma v Berlinu Wilhelm Pfeistlinger in skladateljica Barbara Magnoni. 53. izvedba glasbenih in zborovskih dogodkov Seghizzi se je pričela namreč že 12. julija, najpomembnejši, tekmovalni del pa se je odvijal od 18. do 20. julija, ko se je sklop intenzivnih tekmovalnih programov zaključil s slovesnostjo nagrajevanja, ki je potekala čim hitreje in tekoče, da bi prepustila oder nagrajencem za sklepni gala koncert. Ob bogati beri glavnih in posebnih nagrad, ki zaznamuje artikuliran pravilnik in strukturo tekmovanja Seghizzi, so na odru Gledališča Verdi tudi letos podelili nagrado za življenjsko delo, ki jo je na pobudo italijanskega državnega zborovskega združenja Feniarco prejel skladatelj in zborovodja Bepi de Marzi, avtor uspešnice Signore delle cime, ki je v številnih prevodih odločno presegla meje italijanskega alpinskega zaklada.
53. MEDNARODNO ZBOROVSKO TEKMOVANJE C. A. SEGHIZZI
NAGRADE 2014
PRVA KATEGORIJA
1a – Obdobje 1400–1640
1. Coro Musicanova (Italija)
2. Novo Concertante Manila (Filipini)
3. Ars Nova Sacra (Madžarska)
1b – Obdobje 1641–1820
1. Coro Musicanova (Italija)
2. Ars Nova Sacra (Madžarska)
1c – Obdobje 1821–1910
1. Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
2. Novo Concertante Manila (Filipini)
1d – Obdobje od 1911 do danes
1. Novo Concertante Manila (Filipini)
2. Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
3. Coro Musicanova (Italija)
NAGRADE ZDRUŽENIH KATEGORIJ (1a, 1b, 1c, 1d) “Mirko Špacapan”
1. Coro Musicanova (Italija)
2. Novo Concertante Manila (Filipini)
3. Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
DRUGA KATEGORIJA
2a – Priredbe ljudske glasbe
1. Jazzovski zbor Državnega otroškega filharmoničnega društva (Rusija)
2. Novo Concertante Manila (Filipini)
3. Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
2b – Priredbe črnskih duhovnih in gospel pesmi
1. Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
2. Coro Musicanova (Italija)
2c – Priredbe pop in jazz glasbe
1. Jazzva (Slovenija)
2. Echos Vocal Ensemble (Italija)
3. Novo Concertante Manila (Filipini)
NAGRADE ZDRUŽENIH KATEGORIJ (2a, 2b, 2c) “Andrea Giorgi”
1. Jazzva (Slovenija)
2. Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
3. Echos Vocal Ensemble (Italija)
26. GRAND PRIX SEGHIZZI
1. Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
2. Coro Musicanova (Italija)
3. Jazzovski zbor Državnega otroškega filharmoničnega društva (Rusija)
NAGRADA KOMPOZICIJSKEGA NATEČAJA SEGHIZZI 2014
Angelo Maria Trovato, Spruzzi e sprazzi (Novo Concertante Manila, Filipini)
POSEBNE NAGRADE
NAGRADA ZA ŽENSKO ZASEDBO z najvišjim točkovanjem
Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
NAGRADA ZA MOŠKO ZASEDBO z najvišjim točkovanjem
CeT – Canto e tradizione (Italija)
NAGRADA ZA OTROŠKI ALI MLADINSKI ZBOR z najvišjim točkovanjem
Jazzovski zbor Državnega otroškega filharmoničnega društva (Rusija)
NAGRADA ZA MEŠANI ZBOR z najvišjim točkovanjem
Coro Musicanova (Italija)
NAGRADA ZA KOMORNO SKUPINO (od 9 do 20 članov) z najvišjim točkovanjem
Ars Nova Sacra (Madžarska)
NAGRADA ZA VOKALNO SKUPINO z najvišjim točkovanjem
Jazzva (Slovenija)
POSEBNE NAGRADE ZA ZBOROVODJE
NAGRADA “DOMENICO CIERI” za program z najvišjo umetniško vrednostjo
Fabrizio Barchi (Coro Musicanova, Italija)
NAGRADA USCI FJK za najboljšega zborovodjo
Ingrid Korvits (Dekliški zbor Ellerhein, Estonija)
POSEBNE NAGRADE ZA PROGRAM
NAGRADA “DON GIUSEPPE RADOLE” za najboljšo izvedbo sakralne skladbe v kategorijah 1 in 4
Coro Musicanova (Italija): G. P. L. da Palestrina, Gloria iz “Missa Papae Marcelli”
POSEBNE NAGRADE ZA TOČKOVANJE
NAGRADA “FENIARCO” za italijanski zbor z najvišjim točkovanjem v kategorijah 1 in 4.
Coro Musicanova (Italija)
NAGRADA ZA NAJVIŠJE ABSOLUTNO TOČKOVANJE v eni od tekmovalnih kategorij
Coro Musicanova (Italija)
NAGRADA ZA NAJVIŠJE TOČKOVANJE v seštevanju rezultatov posameznih kategorij
Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
POSEBNE NAGRADE ZA BESEDILA
NAGRADA “POESIA IN MUSICA” za najboljše literarne izbire v vseh kategorijah
Marina Makarova (Jazzovski zbor Državnega otroškega filharmoničnega društva, Rusija)
NAGRADA “POESIA IN MUSICA” za skladbo relevantne pesniške vrednosti v kategorijah 1a, 1b, 1c, 1d
Ingrid Korvits (Dekliški zbor Ellerhein, Estonija): V. Tormis, Northern Lights
NAGRADA “POESIA IN MUSICA” za skladbo relevantne pesniške vrednosti v kategorijah 2a, 2b, 2c
Yang Huei-Gong (Century Voice Choir, Tajvan): “Girls like singin by nature”
NAGRADA OBČINSTVA V KATEGORIJI 2a
Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
NAGRADA OBČINSTVA V KATEGORIJI 2b
Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
NAGRADA OBČINSTVA V KATEGORIJI 2c
Echos Vocal Ensemble (Italija)
NAGRADA ZA KOSTUME
Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)
NAGRADA ZA KOREOGRAFIJE
Dekliški zbor Ellerhein (Estonija)