V dvorani Marijana Lipovška na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani so v torek, 14. maja, predstavili antologijo Prepletanja z izborom zborovskih izvedb Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani. Skupni projekt Akademije za glasbo, Programa Ars in ZKP RTV Slovenija, ki prepleta glasbeno dediščino in sedanjost, so predstavili dekan AG UL Marko Vatovec, predstojnik oddelka za dirigiranje AG UL Sebastjan Vrhovnik, urednica za zborovsko glasbo Programa Ars Brigita Rovšek in vodja ZKP RTV Slovenija Mojca Menart.
Obsežna antologija Prepletanja na štirih tematsko ubranih digitalnih albumih prinaša 70 zborovskih skladb v izvedbi zborov Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani. »Akademija za glasbo si že dolgo prizadeva za dobro sodelovanje z javnostjo, kar se izraža v bogatem koncertnem življenju in sodelovanju z drugimi glasbenimi ustanovami,« je uvodoma povedal dekan AG UL. »Na posnetkih svojo koncertno dejavnost hrani za prihodnje rodove. Na tem področju so bili doslej dejavni trobilci in koralni zbor, s to izdajo se jim zdaj pridružujejo tudi Mešani, Komorni in Dekliški zbor AG UL.«
Pobudnik izdaje je bil predstojnik oddelka za dirigiranje Sebastjan Vrhovnik, ki je bil z Markom Vatovcem tudi eden ključnih sodelavcev projekta. Na Radiu Slovenija, kjer zlasti Radio Ars skrbi za snemanje in hrambo posnetkov različnih sestavov, kakor je pojasnila dolgoletna urednica za zborovsko glasbo Brigita Rovšek, je Vrhovnik raziskal bogat arhiv zborovskih posnetkov AG UL. Doslej je Radio Slovenija namreč posnel kar 90 koncertov zborov Akademije za glasbo, kar seveda daleč presega vsa pričakovanja dobrega sodelovanja med ustanovama. Prvotni namen Vrhovnikovega raziskovanja, da bi zborovske posnetke pridobil za arhiv Akademije za glasbo, je ob poslušanju izjemnega in obilnega v živo posnetega glasbenega gradiva prerasel v zamisel za izdajo zgoščenke, ki bi javnosti ponujala njegov izbor.
Izhodišče za finančno ogrodje je projektu zagotovila uspešna prijava pandemijsko zaznamovanega projekta Glasba zaprtih ust na razpis Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti. V želji po prikazu programske raznolikosti in večplastnosti delovanja akedemijskih zborov, s posebnim poudarkom na predstavitvi (sodobne) slovenske glasbene ustvarjalnosti, so iz prvotno načrtovane ene zgoščenke nastali štirje tematski digitalni albumi, vsak dolg več kot 120 minut, in promocijska zgoščenka. Poleg Sebastjana Vrhovnika in Marka Vatovca na njih v vlogi dirigentov nastopijo tudi študentje dirigiranja in glasbene pedagogike.
Prva zbirka posnetkov z naslovom Sveže prinaša krstne izvedbe novonastalih kompozicij sodobnih slovenskih avtorjev, med katerimi so številne nastale na pobudo Akademije za glasbo: v sklopu praznovanj ob 500. obletnici protestantizma in reformacije, ob 90. obletnici skladatelja Jakoba Ježa, na zgovornem natečaju Glasba zaprtih ust v času pandemije in kot naročene skladbe.
Slovensko je uglašen tudi istoimenski drugi album antologije, na katerem so zbrana dela najuglednejših slovenskih skladateljev zborovske glasbe – od Lajovica, Adamiča, Ipavca, Gerbiča, Osterca, do Kreka, Srebotnjaka, Ježa, Lebiča, Čopija. Kakor je na predstavitvi poudaril dekan Marko Vatovec, je namreč primarna ambicija zborovske dejavnosti na Akademiji za glasbo spoznavanje in izvajanje čim bolj kakovostne zborovske literature, najprej seveda iz bogate narodne zakladnice. Zato so zbori Akademije za glasbo na slovenskem zborovskem prizorišču močno prisotni, manj pa na nacionalnih tekmovanjih zborov. Brigita Rovšek je omenila zanimivost, da v radijskem arhivu hranijo kar 45 izvedb Lajovčeve Ples kralja Matjaža na besedilo Otona Župančiča, med katerimi je v antologijo vključena izvedba akademijskega Komornega zbora ena najboljših sploh.
Cvetober mednarodne zakladnice zborovske glasbe pa prinaša tretji sveženj posnetkov Svetovno. Na predstavitvi smo prisluhnili Holstovi Ave Mariji v skupni izvedbi komornega, dekliškega in mešanega pevskega zbora AG UL. Zbirka pa prinaša pester nabor: od Koshinskijevega Koncerta za marimbo in zbor s tolkali do številnih sakralnih kompozicij Fauréja, Brittna, Durufla, Brahmsa, Schuberta, Lizsta, Mendelssohn Bartholdyja, Poulenca ter posvetne glasbe.
Četrti album Srčno, ki se začenja s Cvetkovim Prleškim gostüvanjem, v poslušanje ponuja priljubljene priredbe slovenskih ljudskih in skladbe slovenskih skladateljev na motive iz slovenske narodne zakladnice. Posebnost te zbirke je, da vse skladbe izvaja Dekliški zbor AG UL pod vodstvom Marka Vatovca.
Antologijo Prepletanja je Brigita Rovšek označila kot neprecenljivo izdajo za slovensko zborovstvo in slovensko zborovsko kulturo, izbor posnetkov na štirih digitalnih albumih pa kot »pomemben kompendij za vsakogar, ki se posveča glasbi«. Zbrano gradivo, ki je od 14. maja dostopno na svetovnih platformah, kot izjemna promocija slovenskih (po)ustvarjalcev tudi tujim poslušalcem ponuja odličen vpogled v (sodobno) slovensko glasbeno ustvarjalnost.
Kakor je povedala Mojca Menart z Založbe kaset in plošč Radiotelevizije Slovenija, je antologijo pripravila ekipa tonskih mojstrov pod vodstvom Mira Prljače ter glasbeni producent Boris Rener, ki je posamezne zbirke – Sveže, Slovensko, Svetovno, Srčno – tudi poimenoval. Spremno besedilo je prispevala Klara Žnideršič, za zunanjo podobo pa je poskrbela oblikovalka Jana Jocif.
Antologiji Prepletanja želimo srečno pot v svet!